‘Jadi Bila Masa Pula Yang Saya Dengki, Sampai Menghina Neelofa Tu?’ – Abby Abadi

 

Baru-baru ini, isu kontroversi melibatkan pelakon dan pengacara sensasi Neelofa telah menarik perhatian ramai. Turut memberi pendapat ialah Mufti Persekutuan dan ahli agama. Di Instagram, perkongsian Abby Abadi yang diambil dari pandangan Ustaz Pahrol Mohammad Juoi telah disalah anggap sesetengah peminat artis tersebut.

Sehinggakan ada yang berpendapat Abby Abadi iri hati sehingga menghina. Ini respon Abby Abadi.
Bila pulak saya dengki?

Tujukan untuk peminat Neelofa yang salah faham

TAK BAIK BERSANGKA2

Tudung & Zouk
Hal ni dan selesai & Sy harap semua ambil pedoman & istighfar mohon keampunan

Cumanya utk post ni, Sy tujukan utk peminat2 Neelofa (bukan Neelofa ye, peminatnya sahaja..yg sayang & cinta sangat pada neelofa) yg salah faham dgn Sy berkaitan isu ni. Cuba rujuk balik wahai adik kakak, berkait isu tudung & zouk ni, Sy ambil pandangan dari Ustaz Pahrol Mohd Joui. Masih ada lagi post tu di IG Sy ni. Sy tak mampu nk tulis sendiri sbb kurang ilmu. Jadi bila masa pula yg Sy dengki, sampai menghina neelofa tu? Ayat yg mana? Perenggan ke berapa ye? Sy takde penyakit “dengki” tu. Alang yg sakitkan hati Sy sampai hancur sehancur2nya pun Sy buleh maafkan, ini pula yg takde kena mengena dgn Sy, Sy nk dengki pada dia utk apa??…
Mereka suruh saya minta maaf dengan Neelofa
Beria2 mereka sembang sesama sendiri.. tp sbb lalu kt wall Sy, Sy terbaca.. jadi tanggungjawab Sy utk betulkan. Suruh Sy minta maaf dekat Neelofa. Sbb Sy hina/dengki dekat dia. Nanti muflis lah di akhirat bla bla bla.. Tak sedar diri ada anak juga bla bla bla.. artis sendu, jual tudung tak laku tu yg dengki bla bla bla.. Dengki lofa berlakon dgn Zul… bla bla blaaaa. apa tu??? Salah sangat sangkaan tu, dah bila masa pulak awak org nak minta maaf dengan Sy?

Kerja Sy dulu menakutkan Adik kakak sbb jauh dari ALLAH. Jadi Sy tak pernah nk dengki pada siapa2 pun dlm industri hari ni sbb Sy taknak pun ulang kesalahan Sy lagi sebab Sy takutkan ALLAH, taknak mati kufur. Sy usaha utk jaga hidayah petunjuk milik ALLAH ini. Bila Sy bercerita pengalaman Sy, jangan begitu jangan begini… jangan peluk suami/ isteri org, jangan sentuh lelaki/perempuan,, dituduh Sy hina artis lain pula walhal Sy berkongsi nk menyedarkan. Payah org kita sbb dah terbiasa. Terbiasa hari2 dgn maksiat, yg mengajak pada ALLAH pula nampak luarbiasa, nampak salah & sebagainya.. sedihhhh

Demi ALLAH, buatlah tuduhan apapun, Sy tetap juga nk sedarkan yg mana maksiat terang terangan, bahaya.. mengundang bala bukan pada pelakunya sahaja, tapi akan dpt pada kita semua. Takpelah, Sy maafkan dah, tak perlu minta maaf dgn Sy. Minta maaf dengan ALLAH ye. Satu pesan Sy: Berpada2 , dunia hanya tipu daya.

Sumber : Instagram Abby Abadi