6 tahun kahwin saya tak pernah bersama kerana takut sakit – Isteri

 

salam semua..admin tolong hidekan fb sy ye… saya selalu baca kisah2 di sini dan tergerak hati nak ceritakan tentang masalah sy…

sy sudah berkahwin selama 6 tahun tetapi tidak ade zuriat lagi..semuanye sebab sy..sy terlalu takut untuk bersama..sy terlalu takut sakit..

doktor sudah beri kaunseling pada sy tapi sy masih lagi gagal menjalankan tanggungjawab sy sebagai seorg isteri..

alhamdulillah sy diberikan suami yang baik..sy bersyukur..suami sgt memahami..sy malu bila org bertnya tntang anak dan beri nasihat mcm2..

sy hanya mampu senyum tetapi hakikatnye hanya sy dan suami yg tahu..sy da jumpa doktor tetapi tetap gagal..doktor kata ini masalah psykologi.. sy pendam masalah ini dan kdg2 sy kemurungan.. doakan sy ye pembaca2 semua supaya suatu hari nnti sy akan berjaya…

antara pandangan dan nasihat netizen

Bila isteri takut utk bersama, kat sini pentingnya suami main peranan…suami perlu bg isteri leka, bg isteri terlupa seketika…kemudian dah siap…hehe Firdaus Shakirin

macam sedara punya sedara aku dia punya takut tu memang gila la.. siap tendang laki dia jatuh terguling2.,lepas tu dia lompat ikut tingkap.,rumah kg dulu dinding bilik pakai plewok berlubang dinding dia punya kung fu,silat, tomoi keluar.. laki bengkak2 muka dekat 5 bulan macam tu..bawak pi berubat syukur dia leh terima laki dia sekarang anak dah 7..Siti Nurul Izwani

Sis oi,. Jgn dgar la ckp org sakit.. Lg takot.. Dlu pupu sy pn mcmtu , tlampau dgar org ckp sakit,bdarah bgai.. Dgar pulak dr sekolah,dia punya takot,lpas akad nikah xblh tdo dgan laki dia..gigil.. sampai bgtau mak dia, xslesa tido.. Yg kiteowg ni heran awt xtdo lg,haha..mak dia suh slawat bnyak2..istfar..ingt tangungjwb isteri..

Relakan ikhlas dmi suami,pahala,syurga.. Tp dia amek masa jugak try hari2.. Sebulan jugak.. Yg si husb pn xbrani desak,tngu wife ready.. Bila dua2 dah siap mental fzikal.. Ingt allah..tangungjwb..pahala.. Boleh pun.. Just relax minda.. Bdan.. Dia siap ckp, xsakit pun.. xmcm org cerita..

Story num 2. Jadi kt sy, takot minum air gula sb org cerita xsdap, muntah, memg xblh telan, siap tip merapu2. Punya ketaq nk p minum ayaq gula.. Last2 tau apa? Dgn selamber sy minum,niat untk anak,dri,buat krna allah.. Xdala teruk pun. Bongok btl org yg cerita melampau2.

Relax ja sy minum, xda la manis,muntah,@ pening.. Enjoy je. Menyampah aku org yg suka tambh2 cerita bg jd seram. Ni tngu nk beranak., dah mcm2 org cerita kt sy.. Peduli la, btlkan hati.. Niat krana allah,sangup..dmi anak,suami,pahala.. Setal.. Serah je semua kt allah.. Sem0ga sis dpt buang takot,fobia tu. Missz Aurora

Xde sakitnyee dik oiii…klw suami ko pandai.. sedaapp je manjanggg…nnt ko pulak yg g tunggang dia siang mlm…org yg blum nikah pun duk cari2 yg haram..ni pulak yg halal…nnt da tau rasa inshaa allah akak doakn ramai zuriat ko nnt ye…Faeidda Mohamad

Mcm mkcik aku..dlu msa mula2 kawin dia mmg takut bila nk brsama smpai mngis2 siap jumpa doc,kaunseling..xslp dia ambl masa 3bln..akhirnya dia berjaya skrg ank da 3 dn dia mseh nk ank lg..tp mmg btl ad brkait dgn psykologi..skrg plk dia takot nk jln jauh pndu kereta..brni hnya nk ke tmpt krja..klau jauh sikit dia akn mngigil..Nadfiyya

6 tahun suami tersiksa. Kesian suami. Kalo syg apelah sangat stakat sakit bersama, sakit bersalin pun sggup dtempuhi. Siap kena gunting bawah, belah perut. Fazidah Ngasiran

Cari buku permata yg hilang. Tp xtau lah skrg buku tu ada lagi ke x.. Mcm2 ilmu yg awk perolehi dlm tu.. Lg 1 ,,suami awk smpai bila nk bersabar dgn awk .. Dia pun perlukn zuriat ..jgn slahkn dia kalu dia cari lain.. 6 tahun.. Sape je boleh sabar.. Lg 1 cuba juga rawatan perubatan islam.. Sbb dulu sy pernah p klinik rawatan islam,,ustazah tu baik dgn sy,,dia pernah cerita ada pesakit dia dh lma kawin tp masih xboleh melakukan hubungan suami isteri sbb ada yg menghalang..Nor Azuria

Puan kena lawan juga rasa takut tu.Ingat Puan..benda halal ni..kekadang ada syaitan yg akan hasut isteri2 ni..supaya wujudnye rasa takut yg lama.

sy cadangkan elok Puan jumpe perawat yg buat rawatan islam.biar dia check tengok mana la..tahu kot2 ada yg hantar sihir pemisah atau sihir kunci untuk tak bagi suami isteri bersama. Khatijah Ija

 

Sumber dari DuniaWeb